Rom och Paris.

I somras när jag var och tågluffade då hamnade jag i den vackra staden Rom. Jag blev så förundrad över många asiatiska turister det var i Rom. Jag hade aldrig sett så många på en gång och jag stirrade på dem hela tiden. För att jämföra dem med mig. Jag var så bajsbrun om man jämför med dem, för svenskar är det fint att vara solbränd på sommar men för dem ska det vara ljust hy. 

Sen hamnade vi i Paris och delade rum med en sydkoreansk tjej. Det var första gången jag fick träffa en äkta sydkoreansk person tror jag. När vi presenterade oss då flämtade jag när hon sade att hon var från Sydkorea. Då började vi prata om det. Jag har dålig engelska och när jag skulle hitta ord för att förklara hur jag adopterades till Sverige. Då lade jag handen på pannan, tjejen trodde att jag var ledsen. Oj! Det var jag verkligen inte! Hon skulle veta hur glad jag är som kom till Sverige! 

Vi bestämde oss att börja maila med varandra. Det senaste mailet frågade hon om vi kunde berätta för varandra om hur våra liv ser ut i Sverige och Sydkorea. Det är mycket intressant! Förresten är vi i samma ålder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0