Misoh.blogg.se

Det är lite svårt att skriva denna blogg för att jag vill gärna vara anonym av mig. Jag har en annan blogg som jag skriver mest i, men där vet alla vem jag är. Här får jag chans att vara "hemlig" för alla men det är väldigt svårt för att jag är en person med humor. I min andra blogg skriver jag med humor särskilt saker som hänt i min vardag och sådant. Ja, det händer en del galna saker i mitt liv! ;)

Igår träffade jag en bekant som jag träffar ibland. Hennes mamma är adopterad från Korea och hon har ett projektarbete som handlar om adoption. Jag har sagt att jag gärna ställer upp på intervju och jag har äntligen fått hem boken "Hitta hem - Vuxna adopterade från Korea berättar" som hon kan få låna.

Det är en sak hos henne som jag märker, att hon funderar över sin mammas ursprung och är väldigt intresserad av Korea och adoption. Hon har sagt att hon gärna träffar de andra som också är barn till en som är adopterad. Vi började diskutera lite om det koreanska eller asiatiska utseendet en gång. Om hur jävligt svårt det är att få bra sminktips, i tidningarna vänder de inte sig till oss som har asiatiska ögon. Ibland kan vi känna oss fula fastän vi VET att vi inte är det för att det finns nästan inga förebilder ute i vårt samhälle med ett likanade utseende som vi. Inom modevärlden (särskilt Sverige) ser vi nästan inga asiatiska modeller och jag skojade att det beror nog på att de flesta av oss är korta. Jag menar att vi inte haft många att likna oss med under vår uppväxt men det är inget som ger men i framtiden.

Jag slår vad att jag kommer att STIRRA på folk när jag kommer till Korea en vacker dag. Jag kommer att stirra på hur de ser ut, hur de klär sig, hur de sminkar sig, hur de ser ut när de blir gamla och ja allt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0