Korea 2009?

Jag pratade med mina föräldrar för några dagar sedan. De berättade för mig att de kommit i kontakt med en familj som adopterat tre barn från Korea och de har varit där ett antal gånger. Familjen rekommenderade oss att ansluta oss till en gruppresa istället för att åka ensam. Vi diskuterade och bestämde oss att börja spara pengar intenstivt nu så att vi åker till Korea till nästa år.

Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag känner en speciell lycka för att det ska BLI av. Nu har drömmen blivit mer realistisk. Jag har längtat efter att få se Korea sedan gymnasietiden. Planer att söka upp min biologiska familj? Nej det har jag verkligen inte. Jag får ta det som kommer och kanske i framtiden bestämmer jag mig att göra det? Men inte nu.

Det är en sak som gjorde mig förvånad. Min lillebror som ska bli 18 till nästa sommar, han blev lite sur för att vi ändrade våra planer. Egentligen skulle vi åka dit till 2010, efter hans student. Men jag tycker att det är ett bra tillfälle att åka före hans student och frågade varför han blev sur. Han sade att han vill vara 18 när han åker för att han ska kunna ut och festa i Korea. Då skrattade jag och sade att jag kunde väl langa lite sprit till honom där som jag annars ALDRIG gör det i Sverige. Jag är säker på att han kommer att mogna mer efter resan och se landet där vi föddes en gång i tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0